26 mio. kr. fra DFF til forskning på Technical Sciences

Danmarks Frie Forskningsfond (DFF) bevilger 26 mio. kr. til otte forskningsprojekter på Faculty of Technical Sciences.

Danmarks Frie Forskningsfond investerer i alt 746 millioner kroner i 210 nye forskningsideer fra alle faglige hovedområder. Godt 210 mio. kr. går til forskningsprojekter på AU, og af dem tegner projekter hos Faculty of Technical Sciences sig for de 26.

Læs pressemeddelelsen fra DFF her. Projektnavnene nedenfor linker til beskrivelserne på DFF's hjemmeside – som man også lige skal klikke på for at få hele teksten med.

Navn Beløb Projekt
Martin Krøyer Rasmussen, Institut for Fødevarer 2.879.612 HepT2R: What are the roles of bitter sensing in the liver?
Alberto Scoma, Institut for Bio- og Kemiteknologi 2.865.278 PressOmet: How pressure shapes microbial oil metabolism
Jakob Tougaard, Institut for Ecoscience 2.672.486 Acoustic communication of harbour porpoises in the wild
Shubiao Wu, Institut for Agroøkologi 2.875.248 Novel rhizosphere-activated hydroxyl radical oxidation of pesticides (OHiROOT)
Erdal Kayacan, Institut for Elektro- og Computerteknologi 2.804.336 Detecting Ice uSing ArTificial INtelligenCe-based Techniques (DISTINCT)