Thomas Toftegaard stopper som institutleder på Institut for Ingeniørvidenskab

Lars Ditlev Mørck Ottosen bliver konstitueret som institutleder 1. maj når Thomas Toftegaard fratræder.

Institutleder Thomas Toftegaard har valgt at fratræde sin stilling som institutleder for Institut for Ingeniørvidenskab med udgangen af april, da han har fået et attraktivt jobtilbud.

1. maj tiltræder professor (MSO) Lars Ditlev Mørck Ottosen som konstitueret institutleder for instituttet.

Dekan Eskild Holm Nielsen har stor forståelse for Thomas Toftegaards valg: ”Vi kommer til at savne Thomas. Jeg vil gerne takke ham for hans visionære tilgang og hans store indsats for at implementere ingeniørsatsningen. Det er altid sket med stor dedikation”, siger han.

Lars Ditlev Mørck Ottosen er uddannet kandidat i biolog fra Aarhus Universitet med bifag i erhvervsøkonomi og han fik sin ph.d. i mikrobiel økologi i år 2000. Han var herefter ansat på Aarhus Universitet og Aarhus Universitetshospital i forskellige forskerstillinger. I 2010 blev han udnævnt til lektor ved Institut for Ingeniørvidenskab og siden 2013 har han været sektionsleder for afdelingen for Bioteknologi og kemiteknologi. Han er også en del af det interdisciplinære center WATEC. I 2019 blev han udnævnt til professor MSO.

Læs mere om Lars Ditlev Mørck Ottosen på hans pureprofil.