Åbent hus på AU Viborg

Lørdag den 2. marts er der åbent hus på AU Viborg. Her kan potentielle studerende høre om de nye uddannelser, få en forsmag på et unikt studiemiljø og høre om både jobmuligheder og Viborg som studieby.

Der bliver rig mulighed for at blive klogere på de tre nye uddannelser i Dyrevidenskab, Plante- og fødevarevidenskab og Veterinærmedicin, når Aarhus Universitet inviterer interesserede studerende til åbent hus på AU Viborg lørdag den 2. marts.

”Til åbent hus får potentielle studerende mulighed for at snuse til det studiemiljø, vi er ved at opbygge på campus. De får mulighed for at høre om den integrerede undervisningsmodel, der kommer til at kendetegne vores nye uddannelser, hvor vi sørger for at integrere teorien i noget praksisnært på en meget konkret måde i relation til dyre- og veterinærvidenskab samt plante- og fødevarevidenskab. Det kan netop lade sig gøre, fordi de studerende på AU Viborg er tæt på forskningen og tæt på dyr og planter – og bliver en del af den hverdag, som vi andre har her på campus,” siger Charlotte Lauridsen, der er institutleder på Institut for Husdyr- og Veterinærvidenskab på AU Viborg.

I løbet af dagen kan de besøgende høre oplæg om de tre nye uddannelser, komme med rundt på campus eller tage en snak med studievejledningen, universitetsstuderende fra lignende uddannelser eller Karriereby Viborg, som står klar til at fortælle om Viborg som studieby.

Mød de nye uddannelser på u-days

Den 22., 23. og 24. februar er der også mulighed for at høre om de tre nye uddannelser på AU Viborg, når u-days løber af stablen på campus i Aarhus. Torsdag den 22. februar er der oplæg om uddannelserne online, mens der lørdag den 24. februar er mulighed for at møde fysisk op til oplæg om Dyrevidenskab, Plante- og fødevarevidenskab og Veterinærmedicin samt Biologi.

Alle dage på u-days er der desuden mulighed for at besøge vores stand om de tre nye uddannelser.