Forårets aktiviteter og nye fundingmuligheder fra Plant2Food

Efter et veloverstået kickoff er samarbejdsplatformen Plant2Food nu klar med programmet for forårets aktiviteter. Samtidig åbner Plant2Food årets call round målrettet projekter, der forener forskere og virksomheder i arbejdet med at sætte fart på udviklingen af nye plantebaserede fødevarer.

Den 30. marts var 150 deltagere samlet til kickoff på den nye samarbejdsplatform Plant2Food, der skal bidrage til at accelerere udviklingen inden for plantebaserede fødevarer. Det sker blandt andet gennem funding af projekter, der foregår efter Open Innovation in Science-principperne, og som involverer både forskere og virksomheder. Den første call round åbner 1. maj med ansøgningsfrist 30. august.

Sæt kryds i kalenderen – forårets arrangementer i Plant2Food Open Innovation in Science

For at facilitere idéudvikling og samskabelse mellem forskning og industri har Plant2Food arrangeret en række events i løbet af foråret, hvor forskere og virksomheder kan mødes om at få og udvikle de gode idéer og kickstarte nye samarbejder. Få overblikket over kommende events her:

Plant2Food Informationsmøde

Torsdag den 27. april kl. 15-16 på Aarhus Universitet
Bliv klogere på Plant2Food, mulighederne for funding, Open Innovation in Science og den online matchmaking platform, der connecter samarbejdspartnere fra fødevarebranchen og forskningsverdenen.

Pitch sessions

I løbet af maj afholder Plant2Food to pitchsessions, hvor virksomheder og forskere kan mødes for at dele idéer og blive klogere på hinandens udfordringer. Du kan melde dig til selv at pitche en idé eller blot møde op og lytte til andres pitches. Hver session varer 30 minutter og kommer til at ligge i tidsrummet kl. 9-15. Det fulde program bliver offentliggjort umiddelbart efter tilmeldingsfristen.

2. - 9. maj: Online pitch sessions med fokus på virksomhedernes udfordringer

Dagene har fokus på virksomhedernes udfordringer og behov. Tilmeld din virksomhed med et pitch og find nye samarbejdspartnere. Tilmeldingsfristen er 20. april.

8. - 12. maj:  Online pitch sessions med fokus på forskernes idéer

I løbet af dagene kan forskere fortælle om deres arbejde og pitche nye idéer for at finde nye samarbejdsmuligheder blandt virksomheder og andre forskere. Tilmeldingsfristen er 24. april.

Kom til Ideation i Stakladen

23. maj i Stakladen, Aarhus Universitet

Denne event inspirerer til nye projekter med udgangspunkt i virksomhedernes behov og udfordringer. Dagen tager udgangspunkt i en fælles brainstormsession og i en række pitches fra virksomheder.

Følg Plant2Food online

Vil du holdes opdateret på Plant2Food og netværkets aktiviteter? Følg os på LinkedIn >>

Du kan også blive en del af platformen på WorldLabs, hvor du kan møde andre forskere og virksomheder, sparre om udfordringer og muligheder og danne partnerskab om forskningsprojekter. Det er også på WorldLabs, at du kan ansøge om midler til forskningsprojekter.

Deltag her >>