Novo-millioner til forskning i bæredygtig landbrugs- og fødevareproduktion

Tre forskere fra Tech har modtaget bevillinger på samlet set 9,5 millioner kroner fra Novo Nordisk Fondens program til forskning inden for plante-, landbrugs- og fødevarevidenskab.

Lektor Kim Hebelstrup fra Institut for Agroøkologi, lektor Mario Martinez-Martinez fra Institut for Fødevarer og seniorforsker Mette Vestergård Madsen fra Institut for Agroøkologi har modtaget hver deres flotte bevilling fra Novo Nordisk Fondens Project Grants for research within Plant Science, Agriculture and Food Biotechnology.

Project Grants for research within Plant Science, Agriculture and Food Biotechnology går til forskning, der tager fat på nogle af de store udfordringer inden for plante-, landbrugs- og fødevarevidenskaben, og som understøtter udviklingen af bæredygtig landbrugs- og fødevareproduktion.

Læs mere om Project Grants for research within Plant Science, Agriculture and Food Biotechnology >>

De tre bevillinger er gået til følgende forskere og projekter på Aarhus Universitet:

• Lektor Kim Hebelstrup fra Institut for Agroøkologi modtager 2.999.850 kr. til projektet ’Opti-R: optimal R-gene rotation in potatoes’.
  • Lektor Mario Martinez-Martinez fra Institut for Fødevarer modtager 2.989.182 kr. til projektet ‘Thermoresistant polysaccharide-based reinforcing fillers for the scalable mimicry of the myofibrillar hierarchy (REINFORCE)’.
  • Seniorforsker Mette Vestergård Madsen fra Institut for Agroøkologi modtager 3.512.253 kr. til projektet ’Phytochemical recruitment of pest suppressive root microbiomes (PhytoRecruit)’.